Monday, February 08, 2010

je mehr desto hayyam o zaman.

"hayyam, günahım var diye tasalanma,
bunun için dertlere düşmek boşuna.
günah olacak ki tanrı bağışlasın:
rahmet neye yarar günah olmayınca."
 ..
iki gün vardı dünyada bence ha var ha yok...
gelmeyen gün bir, geçip giden gün iki...

 ..
"nerdesin? sana baş kaldırmışım işte;
karanlık içindeyim, ışığın nerde?
cenneti ibadetle kazanacaksam
senin ne cömertliğin kalır bu işde?"
 ..
bulut geçti, gözyaşları kaldı çimende...
gül rengi şarap içilmez mi böyle günde.
seher yeli, eser yırtar eteğini gülün;
güle baktıkça çırpınır yüreği bülbülün...
bu yıldızlı gökler ne zaman başladı dönmeye
kimse bilmez...kimse bilmez...

..
"tepemizde dönüp duran gökler
büyücünün fanusuna benzer.
güneş bu fanus içinde lamba
biz de gelip geçen görüntüler."
..
yeryüzü padişahların, kralların olsun.
cehennem kötü insanın olsun, cennet iyi insanın...
tanrıya toz kondurmamak meleğin işi olsun,
temizlik, cennet kapıcısının işi...
kim, ne olursa olsun,
sevgili bizim olsun tek,
canı, canımız olsun...

..
bir çember çizsek
merkezinde sen çevresinde ben olsam
ben döndükçe seni
sen döndükçe beni görsen
acılar teğet, mutluluklar kiriş olsa
ve öyle bir an gelse
yarıçap sıfır olsa..
..
duru sudan daha temizdir benim sevgim;
sevgiyle bu oynayış da hakkımdır benim;
halden hale girer başkalarında sevgi:
neyse hep odur benim sevgim ve sevgilim.

--
sevdiğini mertçe seven kişi
pervane gibi özler ateşi.
sevip de yanmaktan korkanların,
masal anlatmaktır bütün işi.
--
arkadaşlarla oturduk, içtik,
hepsi sarhoş oldular, sızdılar,
bu masada bir tek ben kaldım,
tanrım, inatçı katır gibiyim,
neden yaşıyorum hala,
artık benim de gitmem gerekir.
dedi ki fakir:
güzel dost, ölme,
masada sızmayan biri var hala

..
isyan edip, karşında duracağım; nerdesin?
karanlığı, ışığa yoracağım; nerdesin?
ibadete karşılık, cenneti alacaksam;
bağış mı, ticaret mi; soracağım; nerdesin?

..
can o güzel yüzüne vurgun, neyleyim
gönül tatlı diline tutkun, neyleyim
can da gönül de sır incileriyle dolu
ama dile kilit vurmuşsun, neyleyim
..
"bir yürek ki yanmaz; yürek denir mi ona?
sevmek haram yüreğinde ateş olmayana.
bir günü sevgisiz geçirdinse yazık..
en boş geçen günün o gündür inan bana!"

..
"geçici aşkın tadı-tuzu yoktur, köz olmuş,
yarı sönmüş ateş gibi bir parlaklığı, bir ısısı yoktur.
aşık olan kişinin yıllar, aylar boyunca gece-gündüz
ne rahatı-kararı olmalı, ne yeyip ne içmesi."
..
"benim halimden haber sorarsan,
bir cift sozum var sana, yurekten
sevginle girecegim topraga,
sevginle cikacagım topraktan."

..
..
bitmez.

No comments:

Free Hit Counter